MV版:

新年後的第一發!

新年之後都差不多沒做過翻譯,今天該回來了~

大家的除夕夜有好好盡興嗎?我和朋友玩了一晚,很開心的~

2017希望會是更好的一年。

本來想先翻譯Amber Run的新歌,不過沒等到歌詞,只好再等一下。

然後久違了的Ed Sheeran!今天一回來就帶著兩首單曲,是新專輯"÷"裡的歌曲。

兩首單曲中,Castle On The Hill代表除號中的一劃(-),另一首單曲Shape Of You則是冒號(:),加起來就是一個除號。

相信Ed Sheeran不用多介紹了。自己迷上了Ed是因為朋友推的,一聽便愛上了他的音樂充滿情感,輕鬆和溫馨的感覺。

還有結他伴奏的輕快感(?)

比起Shape Of You,今次我更喜歡Castle On The Hill,所以在它今天釋出的日子使立刻翻譯了。順道也放上來吧~

所以說說今天的主角-Castle On The Hill。

比起說是一首情歌,Castle On The Hill的集點更在講述Ed的成長回憶,和對兒時居住地的回緬。

Castle On The Hill就是代表了Ed的成長之地Framlingham(弗瑞林姆)。

歌詞都是描述了Ed的童年回憶,還有離鄉發展之後對家的掛念。

那個想立刻回到家鄉的感覺。

今次的翻譯可能並不完美QQ有錯請指正。

先說到這裡,現在放上歌詞。

 

undefined


Ed Sheeran - Castle On The Hill

 

When I was six years old I broke my leg
那年我只有六歲,摔斷了腿

I was running from my brother and his friends
那時我在逃離我的哥哥和他的朋友

Tasted the sweet perfume of the mountain grass I rolled down
從山丘上滾下來,嘗過了青草的香甜

 

I was younger then, take me back to when I
當年我還年輕,現在請帶我回到

Found my heart and broke it here
第一次找到了愛,又打破了它的此地

Made friends and lost them through the years
交了朋友,又隨時間變改而錯失了他們

And I’ve not seen the roaring fields in so long, I know, I’ve grown
久遺了這個年少時狂歡之地,我便感嘆,我長大了

But I can’t wait to go home
但我無法放下對家鄉的思念

 

I’m on my way, driving at 90 down those country lanes
在回家路上,以時速90公里在郊區小道上飛馳

Singing to Tiny Dancer
哼唱著Tiny Dancer

And I miss the way you make me feel, and it’s real
懷念著妳帶給我的溫馨感覺,皆為真情實意

When we watched the sunset over the castle on the hill
我們一起欣賞日落,靜坐在那山丘上的城堡

 

Fifteen years old and smoking hand rolled cigarettes
十五歲已經學會吸食手卷香煙

Running from the law through the backfields and getting drunk with my friends
逃離警察追捕,和朋友把酒言歡

Had my first kiss on a Friday night, I don’t reckon I did it right
在周五夜獻出初吻,我也不知道我是否吻對了

I was younger then, take me back to when we found
當年我還年輕,現在請帶我回到

Weekend jobs when we got paid
第一次找到兼職,第一次領薪

We’d buy cheap spirits and drink them straight
我們買了廉價烈酒,一飲而盡

Me and my friends have not thrown up in so long, oh how we’ve grown
我和朋友們已有好一段時間沒有因酒而吐,似乎我們長大了

I can’t wait to go home
此刻我只想飛奔至家

 

I’m on my way, driving at 90 down those country lanes
在回家路上,以時速90公里在郊區小道上飛馳

Singing to Tiny Dancer
哼唱著Tiny Dancer

And I miss the way you make me feel, it’s real
回憶著妳給我甜蜜的感覺,確切和難忘

When we watched the sunset over the castle on the hill
我們沉淪於日落之美,在那山丘上的城堡

Over the castle on the hill
那難以忘懷的城堡

Over the castle on the hill
充滿動人回憶之山丘

Over the castle on the hill
我們成長的地方

 

One friend left to sell clothes
有位朋友離鄉去賣衣服

One works down by the coast
有位朋友在海岸工作

One had two kids but lives alone
有位養著兩個小孩卻是單身

One’s brother overdosed
有朋友的兄弟服藥過量而死亡

Ones already on his second wife
有的朋友已經結了兩次婚

Ones just barely getting by
有的朋友生活坎坷

But these people raised me
但這些人曾伴我成長

And I can’t wait to go home
想到這裡,我急不及待回到家鄉

 

And I’m on my way, and I still remember these old country lanes
飛馳在回家路上,仍然記得這些老舊小道的蜿蜒

When we did not know the answers
當我們迷惘困惑

And I miss the way you make me feel, it’s real
我仍眷戀妳帶給我的感覺,最真摯之情

When we watched the sunset over the castle on the hill
我們陶醉在暮輝之中,從那山丘上的城堡

Over the castle on the hill
難以忘懷的昔日

Over the castle on the hill
我們成長的地方

 

arrow
arrow

    阿巴 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()