嗯...其實沒特別想說什麼。

最近很大壓力,面臨考試,學業壓力,還有一些來自朋友的壓力。做什麼事和聽什麼歌都不起勁...

今天看到一年前寫給自己的信,發現自己變了很多,也不再像以往無憂無慮,較活潑開朗的我,

而是,像更久以前,十分悲觀,活在悲傷的自己。

一切經歷過的事和壓力改變了自己,很可怕...

不過,在信中,提醒了自己"我"是誰,讓我決心要找回自己。

不要在迷失了。

會寫一年前的信~其實也是因為Troye的影片www

這個不多說了~不過不少Youtubers給了我很多能量和快樂~

說回歌,今天翻了BLUE,本來沒什麼動力翻歌,可是又從中找回喜悅w

這首在一開始就好喜歡qq

Alex的聲超好聽,也很配合這首歌的悲傷感。

不過Troye的歌感覺都帶著淡淡的哀傷...或者最近的心情想聽一點較快樂的歌w

嗯...有什麼推介呢?


Troye Sivan - BLUE feat. Alex Hope

 

Love hits hard, I know
愛情沉重得使你無法承受,我清楚知道

All your lights are red, but I'm green to go
你不想再進一步,可是我止不著步

Used to see you high, now you're only low
過去的你是如此無憂,現在卻只能看見你的愁容

All your lights are red but I'm green to go
你不想再去愛,然而我想愛你更深

 

I want you
我需要你

 

I'll colour me blue
也把我染上憂傷

Anything it takes to make you stay
我願意做一切事,假如你願意留下

Only seeing myself
只能看見自己

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

I want you
我渴望你

I'll colour me blue
也把我染上憂傷

Anything it takes to make you stay
我願意做所有事,只為了把你留在我身邊

Only seeing myself
只能看見自己

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

 

I can't say no
無法拒絕

 

Though the lights are on
雖然燈火通明

There's nobody home
卻無人在家

Swore I'd never lose control
曾誓言不會因愛而瘋

Then I fell in love with a heart that beats so slow
然而愛上了一顆無愛之意的心

 

I want you
我需要你

 

I'll colour me blue
也把我染上憂傷

Anything it takes to make you stay
我願意做一切事,假如你願意留下

Only seeing myself
只能看見自己

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

I want you
我渴望你

I'll colour me blue
也把我染上憂傷

Anything it takes to make you stay
我願意做所有事,只為了把你留在我身邊

Only seeing myself
只能看見自己

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

 

I know you're seeing black and white
我知道,你眼中的世界了無色彩

 

So I'll paint you a clear-blue sky
請讓我為你的天空漆上湛藍

Without you I am colour-blind
沒有你,我的世界也失去色彩

It's raining every time I open my eyes
每每我睜眼,只見風雨蕭條

I know you're seeing black and white
我看到,你的世界只有憂與愁

So I'll paint you a clear-blue sky
因此請讓我為你帶來喜悅

Without you I am colour-blind
沒有你,我的世界也失去歡樂

It's raining every time I open my eyes
每每我睜眼,只有淚如雨下

 

I want you
我需要你

 

I'll colour me blue
也把我染上憂傷

Only seeing myself
只能看見自己

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

 

I want you
我需要你

 

I'll colour me blue
也把我染上憂傷

Anything it takes to make you stay
我願意做一切事,假如你願意留下

Only seeing myself
只能看見自己

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

I want you
我渴望你

I'll colour me blue
也把我染上憂傷

Anything it takes to make you stay
我願意做所有事,只為了把你留在我身邊

Only seeing myself
只能看見自己

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

 

I want you
我渴望你

 

I'll colour me blue
也把我染上憂傷

Anything it takes to make you stay
我願意做所有事,只為了把你留在我身邊

Only seeing myself
只能看見自己

When I'm looking up at you
每當我注視你雙眼

arrow
arrow

    阿巴 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()